درمان لاغرى

۲) خواب زیاد و سبک
۳) نفخ
۴) احساس کشیدگی در مجاری ادراری
البته انتظار نمیرود که تمامی علائم مذکور در فرد سوداوی دیده شود، اما در صورتی که اکثر این علائم در فردی مشاهده شود میتوان گفت که به احتمال زیاد فرد دارای سوء مزاج سوداوی (سرد و خشک) است.

راه های کمک کننده به درمان لاغری در سوداوی مزاجها :
در کنار توصیه های معمول تغذیهای در این افراد، اصلاح تغذیه ای توسط استفاده از مواد غذایی گرم و تر باید صورت گیرد. از جمله مواد غذایی گرم و تر میتوان به مصرف شربت عسل، بادام به همراه پوست نازک قهوهای، ماءالشعیر ( جهت رفع خشکی بدن ) ، شلغم، گوشت گوسفند، پرندگان و شترمرغ اشاره کرد. در افراد سوداوی مواد غذایی سرد و تر باید به همراه مصلحات (زیره، دارچین، زنجبیل، نعناع، زعفران و...) مصرف شود.

اشتها آورهای مفید در سوداوی مزاجها :
عرق ترخون یا عرق بومادران به اندازه ۱قاشق غذاخوری ۳ بار در روز نیم ساعت قبل از غذا برای افزایش اشتها در افراد سوداوی مفید است.

روغن های مفید برای پوست سوداوی مزاجها :
ماساژ دورانی بدن توسط روغن بنفشه یا روغن بادام به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در روز نیز برای رفع خشکی بدن مناسب است.

توصیه های مشترک برای درمان لاغری در صفرا و سوداوی مزاجها
۱) غذاهای سرخ کردنی به دلیل خشکی و کمی رطوبت در این افراد چندان مناسب نیست. غذاهای کبابی و ترجیحاً آبپز مناسبتر است.
۲) از آنجایی که بیشترین ساعت جذب و دفع مواد غذایی ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است، در این بازه زمانی سعی شود از مواد غذایی نشاستهای مانند سیبزمینی آبپز و ماکارونی بیشتر استفاده شود.
موز، مویز، شیر برنج، حریره بادام، ارده و شیره خرما در این دامنه زمانی بهتر است مصرف شود.

مزاج در افراد لاغر
اکثر افراد لاغر دارای یکی از دو مزاج گرم و خشک (سوء مزاج صفراوی) و یا مزاج سرد و خشک (سوء مزاج سوداوی) هستند. خشکی بدن دلیلی بر لاغری این افراد است. بنابراین رفع خشکی و افزایش رطوبت بدن، یک راه حل مشترک کمککننده برای درمان لاغری در کنار استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و تغییر در شیوه زندگی است.

جمع بندی
پیروی از رژیم غذایی مناسب و تغییر در شیوه زندگی با توجه به مزاج، میتواند موفقیت شما را در رژیم افزایش وزن بالا برد.
نسخه بوعلی سینا برای کمک به درمان لاغری (افراد صفراوی و سوداوی) :
صبحها پس از ۱۰ دقیقه ورزش (طناب زدن) ۱لیوان شیر که با ۵-۶ عدد خرما مخلوط شده است، استفاده شود.

ويزيت غير حضوري بصورت انالرژى يا حساسيتلیزر درمانیپوست و موتغذيه و رژيم درمانىدانستنی هاطب سنتىصفحه اصلیسوالات پزشکیپیام های کاربرانگالری عکسآدرس و تلفن